mandag 15. mars 2010

Same same but different

Turister skaper nakentrøbbel i paradis, det er overskriften i VG artikkelen. Nå beskriver artikkelen riktignok situasjonen i Goa men det er ikke ulikt Thailand.

Trenden med hva thaier vil betegne som støtende oppførsel er økende og jeg setter det helt klart i sammenheng med charter turisme, det har helt klart eskalert de siste 10 årene og er en beklagelig utvikling.

Jeg kjenner jeg blir provosert når jeg ser oppførselen til enkelte og hvor liten respekt enkelte har for landet og kulturen.

Skjorteløse faranger på vei nedover gata på kveldstid med øl kjøpt på 7/11, høylydte og gjerne ute etter bråk og krangel også.

Disse personene har ikke lagt to pinner i kors for å lære noe som helst om skikk og bruk i Thailand og sannsynligheten for at de hadde reist til Thailand uten en billig chartertur er nesten lik null.

Jeg tar meg i å ønske at slike folk hadde holdt seg til Gran canaria, Ibiza og Mallorca...

Eneste trøsten er at når slike folk ypper til bråk i Los så får de som regel i bøtter og spann :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar