mandag 21. september 2009

Penger hjelper...

Simen ble knivstukket på Phuket i 2007 og politiets arbeid har mildt sagt vært mangelfull, 3 personer ble arrestert men siden sluppet fri og på krav fra Simens thai kone ble liket kremert...

Lukter muffens, uansett gjør ikke politi i Thailand en stor innsats uten noe ekstra i sikte...

Brynjar Meling uttaler at du bare kan glemme hjelp fra norsk politi om du utsettes for noe kriminellt i Thailand, i denne spesielle saken kan det jo absolutt se slik ut.

Når en i tillegg ser thai politiets opptreden er det klart at det kan bli vanskelig men nå er jo denne saken spesiell, det er nok ikke et ransforsøk men heller et drap, så kan en jo spekulere i hvem som har økonomisk/personlig interesse i å se Simen død?

25 kommentarer:

  1. Lukter muffens, uansett gjør ikke politi i Thailand en stor innsats uten noe ekstra i sikte...


    sant det,men hvor mange saker har du i det området,hvor folk er ranet og skadet på sykkel på vei hjem !! som ikke er rapportert

    Hvor disse jornalistene er vet ikke jeg,men hvis de begynte og grave i dette ville de få seg en overaskelse.

    Og politiet ?? hvem betaler de ???

    SvarSlett
  2. Politiet blir betalt av den eller de som har noe å tjene på at vedkommende blir drept.

    SvarSlett
  3. "Anonym sa...
    Politiet blir betalt av den eller de som har noe å tjene på at vedkommende blir drept."

    Det kan se slik ut siden han åpenbart ikke ble ranet, nå er det på den strekningen ikke uvanlig med ran.
    Det finnes plasser på Phuket man ikke bør kjøre alene på nattestid, men det kan virke som dette ikke var et ran.

    SvarSlett
  4. Det er mange som har blitt ranet på den strekningen, men kun en som har blitt drept.

    SvarSlett
  5. Når man reiser ut av norge, reiser man på eget ansvar. Staten norge kan jo ikke bare barnehjelp for alle nordmenn.

    SvarSlett
  6. Utlendinger i Thailand har ingen stor verdi hvis de ikke har penger. Er selv litt i samme situasjon, da jeg er blitt truet med å bli "tatt av dage" av min X-kone som er Thai, men også Norsk statsborger. Har blitt frarådet av politi å ferdes rundt alene. Jeg bør alltid ha en Thaiperson med meg. Har vaert i kontakt med den Norske Ambassade om forholdet, men de kan ikke gjøre noe.

    SvarSlett
  7. Alle som leser dette stykket tror det er den Thailandske konen som står bak. Men er det så enkelt? Hvorfor skulle han legge seg inn på et hotell om natten da han like godt kunne kjørt hjem? Her er det noe mere bak. Hvem ringte og fortalte at konen trengte hjelp, vi vet ikke om det var konen eller noen andre. Ran kan vi utelukke da lommebok/klokke var urørt. Nei her tror jeg det kan ligge noe ang. jobb/smuggling/narkotika el. lign. bak.

    SvarSlett
  8. blei gassa i min egen hus uten for krabi 2008 og
    rana,hadde også innbrudd i 2006.ikke morro når
    man blir dopa ned,og så går de rundt i kåken min
    og stjeler mens jeg min kone ligger utslått i senga.klarte nesten å våkne opp flere ganger mens dette på gikk,synd jeg ikke klarte det da jeg er dobbelt så stor som en thai og godt trent.men har nå lært,og skaffa meg pistol og legger meg sjelden tidlig og pistol fast montert under senga,bor på en plantasje og har ingen naboer.har tilatelse skyte kun inne i huset,eller som snuten sa skyt dem på utsiden og dra de inn så lo han.
    thailansk snut er en vits,veldig mange opptrer nesten som mafia de med penger vinner.
    lås altid ytterdøra med ekstra låser og sørg for att du har gitter på vinduer dører.kjenner flere som driver innen dykking mange av de må betale for å få drive på i fred.trist!!!!!

    SvarSlett
  9. Tydelig at dette var et planlagt drap.

    Norske myndigheter skal ikke være en barnepasser for nordmenn i utlandet. Men når en norsk statsborger, som skatter til Norge, blir drept så plikter norsk politi seg å hjelpe til. Du skal ikke miste dine rettigheter bare fordi du bor i utlandet.

    SvarSlett
  10. Simen var en jævel av en fyr, jeg seilte sammen med ham i Høegh og fikk nerveproblemer etter turene. Jeg ble drapstruet av ham, uten å ha gjort noe klanderverdig. Han la folk for hat, og fulgte det opp hver eneste dag.
    Jeg måtte slutte i rederiet etter at jeg fikk trøbbel med nervene som følge av hetsingen, truslene og ondskapen fra Simen S. Knutsen, han var ikke noe godt menneske. Jeg kan godt forstå at han har blitt likvidert, han viste nok sitt sanne jeg til flere enn meg.

    SvarSlett
  11. Går en serie på BBC nå om Thailand og kriminaliteten der nede. Skummelt å se hvor lite politiet i Thailand gjør for å hjelpe turistene. Alle kjenner alle, og skurkene betaler politiet for å få "jobbe" i fred.
    Søk på Youtube på "jet-ski scams+thailand", så kan dere se programmet selv.
    Drar forresten til Thailand sjøl i morgen (Onsdag, 23 sept). Får håpe jeg kommer hjem med bare gode minner.

    SvarSlett
  12. Til deg som godt forstår at Simen ble likvidert! Vurderte du aldri å bytte båt eller rederi? Ganske utrolig at du hadde flere turer med en slik person som var så grusom. Eller hadde det noe med hvordan du selv oppførte deg?

    SvarSlett
  13. neste gang du skal ut å reise så kan du jo,ringe til UD og spør om de kan være med deg på turen sånn de kan holde deg i hennen nå du skal over veien.

    SvarSlett
  14. Til du som spør om jeg ikke vurderte å bytte rederi eller båt:
    Jo, jeg varslet rederiet om hva jeg ble utsatt for, og resultatet var at Simen skyldte på skipperen på det andre skiftet! Han var så feig at han ikke torde å stå for det han hadde gjort, og dessuten var det nok ikke bare meg han var en jævel mot: det var folk som hadde vært på samme båten i over 20 år som vurderte å slutte pga Simen S. Knutsen. Jeg er rimelig normal fyr som ikke lager bråk, men siden du antyder noe annent så vet vel du bedre enn meg?
    Jeg byttet rederi etter dette, men måtte i tenkeboksen på land i 6 mnd før eg satte foten på en båt igjen, har det bra i dag og seiler fortsatt. Dessuten, om du ikke vet det, så er det opp til rederiet å bestemme hvilken båt de seilende skal mønstre, og nei jeg trenger nok ikke noen i UD til å holde meg i handa(ikke hennen)har seilt over hele verden inklusive Nigeria hvor likene flyter rundt i lagunen uten at dette preger meg nevneverdig. Men når man blir DIREKTE TRUET PÅ LIVET, slik som Simen gjorde mot meg, pga at jeg satte rormann mens han selv sto i dusjen på vei inn i Singapore stredet etter å ha fått grundig beskjed om stor traffikk, så er det ikke meg det var noe galt med. Videre var det trusler om å bli skrevet opp i dagboka fordi det ikke ble tatt stjerner(gyrofeil)selv om det var overskyet, ALT jeg gjorde var feil. Simen var en psykisk syk narcissist, med sterke hverdagspsykopatiske trekk.
    Han hadde store problemer med å kontrollere humøret sitt, les manglende impuls kontroll, og lot dette gå utover flere enkeltpersoner, inklusive meg.

    SvarSlett
  15. Litt merkelig at Simen da ble captein i Høegh, og var det helt til han ble drept. Det skinner som regel igjennom til slutt at en person er en psykisk syk narcissist, med sterke hverdagspsykopatiske trekk. Men, det er kanskje psykolog du er, og ikke sjømann!

    SvarSlett
  16. Mange nordMENN drar til Thailand, til tross for kriminaliteten der - eller kanskje nettopp pga den allestedsnærværende prostitusjonen som alltid finnes i et land med stor kriminalitet og liten rettssikkerhet? Jeg synes disse mennene godt kan vite at de gjør dette på eget ansvar. Det ligger nok mange ofre igjen etter en hverdagsnordmann på stadige "ferieturer" til Thailand. Kanskje Simen var en jævel, og at han bare fikk som "fortjent"?

    SvarSlett
  17. Kanskje Simen fikk som fortjent, men jeg tviler da verden sjelden er rettferdig!

    SvarSlett
  18. Verden er sjelden rettferdig...men noen ganger skjer det i dette livet, og ikke i neste.

    SvarSlett
  19. Kan ikke kommentere denne saken spesiellt siden jeg har for lite kunnskap om de faktiske forhold. Men jeg kjenner Thailand meget godt .... og menneskene der nede.

    Har vært i Thailand mye og er her nå også. Mange ting i Thailand er virkelig herlig. Men rettsikkerheten er en vits. Politi er både korrupte og udugelige og myndigheter likeså. Jeg kan nevne mange eksempler og har faktisk bevis også på hvordan de presser Farang (western man) ved å lage problemer med mye .... og så komme med løsninger for å hjelpe. Og hjelpen er alltid penger. Du må betale dyrt for å få det du har krav på. Utover dette så er thai-jenter både det hyggeligste ....... og det verste man kan komme ut for. De aller fleste som vi normalt sett kommer i kontakt med er ikke annet enn pengegriske kjeltringer ..... og de er ekstremt dyktige. Selv mange "gode" jenter benytter anledningen til å få ekstra penger fra menn ved å fortelle en litt feil versjon av thai-kultur o.l.

    Et godt råd til alle nordmenn. Tenk dere godt om. Og ikke gjør noe i Thailand ..... hvis du ikke ville gjort det med en jente hjemme i Norge. Kjøp ingen ting du ikke kan ha på ditt eget navn. De fleste thai jenter vil lure deg.

    Lei i den grad det er mulig .... og det er lett og mye billigere.

    Thaier er de største rasister som finnes. De er mye verre enn noen andre jeg noensinne har møtt. Og de viser det. Faranger må ofte betale annen pris enn thaier på mange attraksjoner og hoteller. Dette var som i USA i gamle dager da hvite og sorte ikke kunne sitte på samme buss. Men dette er Thailand i 2009.

    Tro ikke de smiler til deg. De ler av deg siden du ikke forstår at de bare vil ha dine penger. De ønsker oss egentlig ikke ........ de ville vært mye mer lykkelige hvis vi bare sendte pengene våre og ikke kom.

    Er alt galt med Thailand? Og er det kun dårlige mennesker der nede?
    Nei .... ikke på noen måte. Men det er utrolig mye dårlig. Ofte vil en vanlig turist som er der i 1-2-3 uker ikke oppdage dette og reiseselskapene vil i alle fall ikke si noe slik. Men slik er det.

    Uansett så kan det alikevel være hyggelig ..... når man har lært nok om systemet og menneskene.

    SvarSlett
  20. Hvorfor skal norske myndigheter bruke mine skattepenger på en fyr som med vitende og vilje bosatte seg i et land der drap og prostitusjon er en dagligdags greie?

    Du tar sjanser når du drar ut. Det nytter ikke å komme sutrende til tante stat om du skulle skite på leggen da, gitt.

    SvarSlett
  21. "Hvorfor skal norske myndigheter bruke mine skattepenger på en fyr som med vitende og osv." Nei, si det du. Men denne mannen skattet til Norge han også, og skattet sannsynligvis mye med den lønna man har som kaptein i dag. Og som bosatt i utland får du ikke mange av velferdsgodene som nordmenn bosatt i Norge har. Naturlig det, men skatter du fullt ut til Norge burde man vel også kunne krev en viss grad av interesse fra norske myndigheter hvis man blir myrdet!

    SvarSlett
  22. Bor du i utlandet skatter du ikke til Norge.

    SvarSlett
  23. Bosetter du deg i utlandet har du gjort et valg. Jeg forventer heller ikke at norske myndigheter skal bry seg hvis jeg blr myrdet i det landet jeg har valgt å bosette meg i. ærlig talt.

    SvarSlett
  24. "Bor du i utlandet skatter du ikke til Norge" Til Kjell Tore; Hvor lite opplyst er det mulig å være?

    SvarSlett
  25. Siden du ikke forventer hjelp av norske myndigheter hvis du bosetter deg i utlandet, kan jo like godt alle norske ambassader rundt om i verden legges ned. Eller skal ambassadene opprettholdes for alle disse norske turistene som roter seg bort på en ferietur?

    For den som faktisk blir myrdet spiller det sikkert ingen rolle hva norske myndigheter gjør og ikke gjør. Men den myrdede har vanligvis nær familie tilbake i Norge, og disse ønsker selvsagt en viss form for oppfølging fra norske myndigheter.

    SvarSlett