lørdag 5. september 2009

Nedgang i turisme til Thailand

Nedgang i turisme har ført til byggestopp på Phuket, 48 nye prosjekt er stoppet.

Norske turister reiser som før men rapporter fra Phuket tilsier en kraftig nedgang av spesiellt britiske og russiske turister.

Jeg tror nok at Phuket er i ferd med å prise seg ut av markedet, grådigheten kjenner ingen grenser og når TukTuk sjåfører vil ha 200Bht for en tur fra Rat-U-Thit til stranda blir det litt for drøyt.

Det er klart slike priser legges merke til og spesiellt nå med dårligere vekslingskurs, kanskje nordmenn med vårt høye prisnivå er mindre påvirket men jeg vil tro for eksempel Pattaya er mer egnet som reisemål rent prismessig akkurat nå.

Nedgangen vises også i antall barer som nå er for salg, 5 barer bare i Soi Eric, Bangla Rd er for salg.

6 kommentarer:

  1. Tja, nå er det vel muligens slik at de som vil ha noe ut av Thailand ikke booker seg inn på høyr hoteller med utslipp rett ut i badevannet, nei; let litt, google litt, og vips; masse andre og bedre steder å kose seg på, ikke tenk på det!!!! På med faktor og solbriller og nyt dette deilige landet B)

    PS: Stikker ned med snuppa mi igjen i oktober, fint er det!! Mye annet enn hoteller og blokker...ærlig talt...... DS.

    Mvh

    P

    SvarSlett
  2. Jeg bor heller ikke på slike hotell, trives bedre andre plasser. Billigere, hyggeligere og ikke minst bedre plassering.

    Når jeg er i Phuket blir det som regel Patong da jeg kjenner endel expats der, da blir det gjerne i Soi Sansabai på Summer Breeze da jeg kjenner eieren.

    I Bangkok bor vi selvsagt hjemme :)

    SvarSlett
  3. Rart det ikke er mer enn 5 barer for salg i Soi Erik . De får ikke fornyet kontraktene der pga. barene skal rives , så dårlig butikk og kjøpe bar der nå

    SvarSlett
  4. Tror vel det er 3 år igjen av avtalen til Erik? Han har jo hatt en utrolig evne til å fornye den avtalen.

    Hvis han ikke får fornye spørs det hva eierene av gata gjør..

    SvarSlett
  5. Bor gjerne i Soi Sansabai jeg også når jeg er i Patong. Greie priser og sentralt. :-)
    Ikke mange årene siden det kostet 50 bht for en kort tur med tuk-tuk. Men jeg tror ikke det er der en finner årsaken. Etter tsunamien har det liksom ikke vært det samme. Mange årsaker, finanskrise, fugleinfluensa, svineinfluensa, flere som reiser til Krabi m.m.

    SvarSlett
  6. Det er nok sammensatt ja men jeg tror nok at for turister fra nasjoner med et litt lavere lønnsnivå enn Norge kan nok andre destinasjoner i LOS fortone seg rimeligere enn Phuket nå..

    SvarSlett