onsdag 29. juli 2009

Thailand og narko

Nei, nei og atter nei.

Nordmenn på tur har en tendens til å tro at "alt ordner" seg, bruker du narko i Thailand så ordner ting seg ikke.

Uansett hvem som prøver å selge så kan det like gjerne være på oppdrag fra en korrupt politimann som trenger saken eller bestikkelser.

Politi og myndigheter i Thailand er ikke som hjemme, politiet er korrupt og tar ikke 5 øre for å stjele det en har hvis en skulle havne i en slik situasjon, de er heller ikke fremmed for å dele ut litt bank.

Les her og her for hva som skjer hvis du blir tatt, legg mest vekt på den siste nettsidens beskrivelse av fengsel siden Scott fremdeles sitter i BANG KWANG og helst ikke vil ødelegge sine sjanser om overførsel til England..

Straffen derimot er høyst aktuell, Thailand har strenge straffer når det kommer til doprelatert kriminalitet og ofte vil en nettopp lage "eksempler" av turister for å fremstå bra i "krigen mot narkotika".
Det er også grunnen til at hver gang Kongefamilien gir benådinger så kommer mordere og voldtektsforbrytere bedre ut enn folk som blir tatt med dop.

Følger en loven og oppfører seg greit så er Thailand et fantastisk ferieland, har en tenkt å bryte lover og oppføre seg som en drittsekk så er det mulig en får kraftig på pukkelen.

1 kommentar:

  1. Det er slik at jeg har bodd her i over 3 år nå, og opplever politiet i Norge som mer korrupte enn i Thailand. Jeg har bekjente og i topp i rettssystemet og vet at de vil være bekjent for vennlighet mot utlendinger som vil ha en god ferie, men skikkelig ta et oppgjør med den eller de som vil leke med deres gjestfrihet og tro de kan gjøre hva de vil i deres land. De aksepterer at man har et problem med korrupsjon med enkelte politifolk, noe norske myndigheter forsøker å koster under teppet og ikke vise at de har problemer med. Thailand vil ikke la penger styre straffen i rettsystemet i landet i rettslig sammenheng. Jeg er en person med sterke personlige meninger, men får bare spørsmål hvorfor jeg er av den oppfatning av denne mening, og det blir 100% akseptert når jeg forteller dette. Mitt liv ble ødelagt av korrupsjon i politi og påtaleapparatet i Norge, og i Thailand har jeg et fortreffelig liv, uten alkohol eller annet rusmiddel.Jeg kom hit med store psykiske lidelser og med 242 i blodtrykk, men fikk operert for dette, og har normal hjertefrekvens etter operasjonen, men sliter noe fremdeles med opphovnede bein,men håper på at dette kan bedre seg med tiden, til hjelp.
    Det er besynderligt at man i Norge er av oppfatning at Norge er så suverent godt land å leve i, og at andre er så endeløse dårlige land å leve i. Her kan man kjøpe seg den friskeste frukt, og til en normal sum og ikke overdrevent høye priser på produktene. De er så ærlige at man kan innrømme at man har et problem, og se hvordan man kan rette opp i dette. Jeg ga i Norge en uromelding om to små barn ble tatt med i et narkoreir og det senere viste seg at det var svigerinnen til politiets påtaleleder i politidistriktet. Dette ble hevnet, og politiet har vært med på å hevne og dette, og terrorisert mitt liv. Min ex-kone le fortalt at jeg er en farlig mann å leve med, og ble sendt til en advokat i samme byen, som i dag viser seg er gift med søsteren til påtalelederen...og har de to små barna i fosterhjem hos seg selv.
    Anmeldelser er blitt unndratt registrering på arbeidsplassen hennes, og hun har gitt sin bror et førerkort som i praksis var formelt inndratt for en periode, men det ble ilagt en notis at man skulle ringe påtalelederen om broren kom i kontroll i denne perioden. Det ble iverksatt en rettsprosess for å dekke broren og svigerinnens hevn i dette, for at de ikke skulle måtte ta en rettmessig straff for å hevne uro-meldingen.
    Hva er best ? En praksis i å dekke over politiets kriminelle adferd i samfunnet, eller at man kan innrømme at noe kan være galt i sitt system i landet ? Ingen land har et fullkomment system i sitt land.

    SvarSlett